Czas na nowy biznes? Podpowiadamy, od czego zacząć!
Rynek nie znosi próżni – dlatego na miejscu jednych biznesów szybko pojawiają się nowe. Myślisz o tym, by założyć własną działalność, ale nie do końca wiesz, od czego zacząć? Podstawa to (oczywiście prócz pomysłu na biznes) biuro, z którego będziesz zarządzać firmą i gdzie będziesz przyjmować interesantów oraz środki finansowe.
Po pierwsze: dobry plan to podstawa!
Wiele biznesów kończy swoją działalność szybciej, niż na dobre ją zaczęło. Dlaczego tak się dzieje? W wielu przypadkach to wina niedoszacowania rynku (i zapotrzebowania na dane usługi lub towary), zbyt duża konkurencja w tej samej dziedzinie, a także niedopracowane działania marketingowe lub nawet ich zupełny brak.
Dlatego, zanim wyjdziesz na rynek ze swoją działalnością, absolutną podstawą do sukcesu jest zrobienie dobrego biznesplanu i przemyślenie wszystkich aspektów działalności przyszłej firmy w nawet najmniejszych szczegółach.
Oszacuj zapotrzebowanie na Twoje usługi lub towary, określ grupę docelową, przygotuj biuro, a także przelicz, czy na wszystko wystarczy Ci środków. Od właściwego skoordynowania tych czynników w największej mierze zależy to, czy plan się powiedzie, czy firma niestety podzieli los wielu nowych biznesów, które nie utrzymały się na rynku.
Wybieramy biuro do prowadzenia działalności
Masz już pomysł, pierwszych potencjalnych nabywców, a także przeliczony budżet, jaki musisz włożyć na start, by biznes w ogóle ruszył. Nie wszystkie rodzaje działalności wymagają biura, jednak nie wszystkie też można prowadzić zdalnie, bez konieczności spotkania się z klientami chociaż od czasu do czasu.
Jeżeli więc szacujesz, że Twoja działalność będzie wymagała pojawiania się regularnie w siedzibie firmy lub spotykania się z klientami, pierwszym krokiem powinno być znalezienie odpowiedniego lokum. Odpowiedniego, a więc nie tylko o takiej powierzchni, która zapewni miejsce do prowadzenia działalności (spotkania z klientami, zaplecze techniczne), ale także dostosowanego (lub z możliwością dostosowania) do profilu działalności.
Naturalnie kupowanie biura na samym początku działalności mija się z celem. Lepiej skorzystać z opcji biura do wynajęcia. Łódź i wiele innych większych miast z pewnością nie zawiodą Cię z wyborem - bo atrakcyjnych miejsc jest sporo! Lokalizacja biura (miasto i jego dzielnica) to kolejna istotna kwestia – jedno i drugie powinno być atrakcyjne dla potencjalnych klientów.
Skąd na to wszystko wziąć fundusze?
Zdarza się, że pomimo dobrego wstępnego planu na założenie i rozkręcenie działalności, pojawiają się różne komplikacje i nagle okazuje się, że potrzeba więcej pieniędzy, niż jest w budżecie i konieczne będzie wzięcie kredytu.
W takiej sytuacji pomoże doradca kredytowy. Warszawa i inne duże miasta to ogromne możliwości pod względem wyboru specjalistów z tej i innych dziedzin. Doradca kredytowy pomoże Ci w pozyskaniu potrzebnych środków na start działalności lub na jej rozkręcenie.